30 Νοε 2007

Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα



Κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του
Αρχές του 2015 έτοιμο το Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα


Ως «το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που προωθούμε με την μέθοδο της παραχώρησης», περιέγραψε χθες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ। Σουφλιάς το έργο κατασκευής της βορειοδυτικής οδού Πελοποννήσου, που είναι ένα «έργο μαμούθ μήκους 365 χλμ। και συνολικού κόστους 2,8 δισ। ευρώ»।
Στην ομιλία του στη Βουλή, επί του νομοσχεδίου με το οποίο κυρώνεται η σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή του άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται στις αρχές του επόμενου χρόνου, θα ολοκληρωθεί εντός 72 μηνών και «θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση από τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα».Εντός 42 μηνών θα ολοκληρωθεί το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, ενώ το τμήμα Πύργος – Τσακώνα, μήκους 90 χλμ., θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών. Τούτο σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος μέχρι την Τσακώνα θα είναι έτοιμος στα τέλη του 2014 με αρχές του 2015.

Χρονοδιάγραμμα
Εντός 42 μηνών: ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος και η αναβάθμιση του Τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος.
Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος - Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών. Τούτο σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος μέχρι την Τσακώνα θα είναι έτοιμος στα τέλη του 2014 με αρχές του 2015.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Δημόσιο και την ΕΕ με 550 εκ. ευρώ και το υπόλοιπο έως τα 2,8 δισεκ. ευρώ, από ίδια κεφάλαια και δάνεια, κάτι που εξηγεί το ενδιαφέρον των τραπεζών για ορισμό ανεξάρτητου μηχανικού.

Υπόγειος ο δρόμος επί 600 μ. στον Καϊάφα
Ο Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωσε ότι θα διπλασιαστεί, από 300 σε 600 μέτρα ο δρόμος σε υπόγεια διέλευση στον Καϊάφα, ώστε να επικοινωνεί η λίμνη με τη θάλασσα। Απέκλεισε, ωστόσο, την αλλαγή της χάραξης της οδού, διότι υπάρχει κίνδυνος ζημιών στις πηγές της
ΚΟΣΤΟΣ
Όσο για το κόστος των διοδίων, ο κ. Σουφλιάς είπε ότι «αν θέλει κάποιος να πάει μέσα από τον αυτοκινητόδρομο, θα πληρώσει. Εάν δεν θέλει να πάει, εξασφαλίζουμε καλό (παράπλευρο) δρόμο να πάει χωρίς να πληρώσει».
Μέχρι Πάτρα με 6,5 ευρώ
Τα 163,7 χλμ।, του τμήματος Πάτρα – Πύργος- Αλφειός - Τσακώνα, συνεπάγονται διόδια από Τσακώνα μέχρι Πάτρα 6,5 ευρώ περίπου, καθόσον το κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο θα χρεώνεται καταρχήν με 4 λεπτά του ευρώ.
ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ (πλην του πρώην προέδρου της Βουλής Απ. Κακλαμάνη που καταψήφισε για «λόγους αρχής») και του ΛΑΟΣ. Καταψήφισαν οι βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Υπέρ της επικαιροποίησης των περιβαλλοντικών όρων, μετά τις πρόσφατες πυρκαγιές, τάχθηκε ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Σπ. Κουβέλης και -όπως πολλοί άλλοι βουλευτές- ζήτησε την εξέταση εναλλακτικής χάραξης της οδού, στην περιοχή μεταξύ της λίμνης και του παράκτιου δάσους Καϊάφα στην Ηλεία.
Ένας ακόμα οδικός άξονας, κόστους 2,8 δισεκ. ευρώ, παραδίδεται στους ιδιώτες με τη μέθοδο της παραχώρησης, επισήμανε ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής, ο οποίος παρατήρησε ότι για την ανάπτυξη της περιφέρειας δεν αρκούν οι οδικοί άξονες, αλλά απαιτούνται έργα υποδομής, και στήριξη της αγροτικής οικονομίας και των μικρομεσαίων αγροτών.

Μικρότερος να είναι χρόνος παραχώρησης
Να μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης του έργου στον κατασκευαστή, σε λιγότερο από τα προβλεπόμενα 30 έτη, ζήτησε η αγορήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Άννα Φιλίνη, ενώ τόνισε ότι το κόστος των διοδίων (0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο) σημαίνει «βαρύ τίμημα» για όσους πηγαινοέρχονται Αθήνα -Τσακώνα (13,70 ευρώ) και Αθήνα-Γιάννενα (μαζί με τη διέλευση της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου το κόστος θα ανέρχεται στα 27,60 ευρώ).
Απαραίτητο χαρακτήρισε το έργο ο αγορητής του ΛΑΟΣ Ηλ. Πολατίδης, εξέφρασε ωστόσο τον προβληματισμό του για τον τρόπο επιλογής του ανεξάρτητου μηχανικού, υποστηρίζοντας ότι το έργο αυτό μπορούν κάλλιστα να αναλάβουν τόσο οι υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ όσο και Έλληνες ιδιώτες μελετητές.

© 2007 Εφημερίδα της Καλαμάτας και της ΜεσσηνίαςPowered by: e-nt Solutions