........................................Η ζωή στη Πύλο... κουβεντιάζοντας ;;; από μακριά με αγάπη και νοσταλγία χωρίς σκοπιμότητες
8 Μαΐ 2009
Αναβολή απόφασης για το Ριζόμυλος – Καλαμάτα
Την αναβολή λήψης απόφασης σχετικά με το δρόμο Ριζόμυλος – Καλαμάτα στα όρια του Δήμου Μεσσήνης αποφάσισε προχθές μετά από συζήτηση τριάμισι ωρών το Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης. Η απόφαση θα ληφθεί, όπως αναμένεται, την ερχόμενη Τρίτη, οπότε θα συνεδριάσει εκ νέου το συμβούλιο, παρουσία του νομάρχη Δημ. Δράκου και εκπροσώπων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Ν.Α. Μεσσηνίας, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις και διευκρινίσεις.
Ωστόσο, τα μέλη του συμβουλίου τάχθηκαν στις τοποθετήσεις τους κατά της συγκεκριμένης χάραξης του δρόμου και των γεωμετρικών του στοιχείων. Τόνισαν πως αγνοήθηκε το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, ενώ δεν έλειψαν οι άμεσες και έμμεσες αναφορές στο ότι υπηρετούνται συγκεκριμένα συμφέροντα από την κατασκευή του δρόμου ως τετράιχνου και κλειστού στην κυκλοφορία.
Δεν έλειψαν δε οι αναφορές (άμεσες ή έμμεσες) στο πρόσωπο του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, με το σκεπτικό ότι αυτός επιθυμεί τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του δρόμου, προκειμένου να αποβιβάζεται κάποιος στο αεροδρόμιο και μέσα σε πέντε λεπτά της ώρας να βρίσκεται στο Ριζόμυλο και, κατά συνέπεια, στην Περιοχή Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης.
Αξίζει, πάντως, να αναφερθεί ότι η Δημοτική Αρχή διαφώνησε με την πρόταση που κατέθεσαν οι δύο συνδυασμοί της μειοψηφίας, να εκφραστεί δηλαδή η αντίρρηση στην προτεινόμενη χάραξη και έτσι, κατά πλειοψηφία, αποφασίστηκε η αναβολή λήψης απόφασης.
Η πρόταση
Την παρουσίαση της πρότασης για τα στοιχεία του δρόμου έκανε ο κ. Ι. Καραγιώργης, ως σύμβουλος της Αναπτυξιακής Μεσσηνίας. Οι απαντήσεις που έδωσε στις ερωτήσεις που του έγιναν, απέδειξαν, κατά τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, πως δεν μπορεί να δώσει επαρκείς εξηγήσεις και για το λόγο αυτό ζητήθηκε η παρουσία του νομάρχη και εκπροσώπου της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.
Ο κ. Καραγιώργης δέχθηκε καταιγισμό ερωτήσεων τόσο από τα μέλη του συμβουλίου όσο και από δημότες και εκπροσώπους φορέων, ενώ στην ερώτηση για ποιον λόγο επιλέχθηκε τετράιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος, απάντησε, μεταξύ άλλων, πως υπάρχει σχετικό έγγραφο του ΥΠΕΧΩΔΕ και μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (που όμως αφορά στην κατασκευή δίιχνου δρόμου). Επίσης, πως η πρόταση για τετράιχνο δρόμο διατυπώθηκε από τη Ν.Α. Μεσσηνίας, χωρίς να διαφωνήσει το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Του ζητήθηκε ακόμη να διερευνηθεί η δυνατότητα τετράιχνου δρόμου, ανοιχτού στην κυκλοφορία με χαμηλές ταχύτητες κίνησης των οχημάτων και όχι υψηλές, όπως στον κλειστό αυτοκινητόδρομο, ενώ δέχθηκε μομφή από τον κ. Βασ. Ψυχογιόπουλο για την ανυπαρξία μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου.
Αντίθεση
Αντίθετος στο σχεδιασμό του δρόμου δήλωσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Χρ. Χριστόπουλος, σημειώνοντας πως δε λαμβάνεται υπόψη η άποψη των δημοτών. Ο δρόμος καταστρέφει την οικονομία της πόλης, το «φιλέτο» της παραλίας, περιφρονεί το ΓΠΣ και τα σχέδια του Δήμου για τουριστική ανάπτυξη, είπε χαρακτηριστικά και αντιπρότεινε τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου με κόστος σημαντικά μικρότερο από την κατασκευή του νέου.
Αναφορά στα όσα έχουν προηγηθεί, έκανε ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Στάθης Κατσούλης, ο οποίος στην τοποθέτησή του ανέφερε, ανάμεσα σε άλλα, ότι ο δρόμος δεν είναι λειτουργικός, δεν καλύπτει περιβαλλοντικούς όρους και δε συμβάλλει στην ανάπτυξη του τόπου, ενώ μέμφθηκε τη Δημοτική Αρχή πως ολιγώρησε.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν κι οι τοποθετήσεις των πολλών δημοτικών συμβούλων, που εξέφρασαν την άποψή τους. Ο κ. Νικ.Τζώρτζης πρότεινε, επίσης, να συγκροτηθεί μια επιτροπή παρακολούθησης του θέματος, άποψη που διατύπωσε στη συνέχεια και ο κ. Κατσούλας.
Αντίθετοι στον κλειστό δρόμο δήλωσαν οι Αντ. Δημητρακόπουλος, Βασ. Ψυχογιόπουλος και Ανδ. Πατρινιός, ο οποίος σημείωσε, ανάμεσα σε άλλα, πως «υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα σε βάρος του Δήμου και των ιδιοκτητών. Υπάρχουν μεγαλοπαράγοντες που εξυπηρετούνται να είναι από το αεροδρόμιο στο Ριζόμυλο σε πέντε λεπτά».
Διαφωνία με τον τύπο του δρόμου εξέφρασαν επίσης οι Βασ. Δουφεξής, Κ. Ρούτσης, Κ. Κουφόγιαννης, Ι. Τσούσης και Παν. Δασκαρόλης, ενώ τις απόψεις τους κατέθεσαν και δημότες.
Ο δήμαρχος Κ. Σπυρόπουλος εξέφρασε και αυτός την αντίθεσή του. Σημείωσε, κλείνοντας, πως λείπουν πολλά στοιχεία από την ενημέρωση και ζήτησε να προσκληθεί ο νομάρχης, προκειμένου να εξηγήσει γιατί επιλέχτηκε ο συγκεκριμένος δρόμος να είναι αυτοκινητόδρομος κλειστού τύπου.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
ΘΑΡΡΟΣ
© 2009 Εφημερίδα της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας
Powered by: e-nt Solutions