Π.Ο.Τ.Α. ΠΥΛΟΥ:
ΚΑΥΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Γήπεδα Γκολφ
Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας , Τετάρτη, 14 Μάρτιος 2007
· ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΜάρτιος 2007
ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΩΝ - Γήπεδα Γκολφ
Οικολογική Κίνηση Καλαμάτας , Τετάρτη, 14 Μάρτιος 2007
· ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΜάρτιος 2007
Μια τουριστική επένδυση, όπως αυτή της ΠΟΤΑ στην Πυλία Μεσσηνίας, από τις πιο μεγάλες που έχουν πραγματοποιηθεί στον ελληνικό χώρο, ύψους 325 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, μπορεί να έχει και θα έχει ποικίλες επιπτώσεις θετικές και αρνητικές, σε όλα τα επίπεδα. Οικονομικό, περιβαλλοντικό, ενεργειακό, κοινωνικό κ.λπ.Αν για την ίδρυση ενός απλού κάμπινγκ απαιτούνται μύριες όσες μελέτες και άδειες, αναρωτηθήκαμε τι άραγε απαιτείται και τί έχει προβλεφθεί, εκπονηθεί και αδειοδοτηθεί γι' αυτό το πραγματικά τεράστιο έργο;Γι' αυτό θεωρήσαμε ότι είναι ανάγκη να θέσουμε τα πιο κάτω ερωτήματα και να αναμείνουμε τις ανάλογες απαντήσεις τόσο από τη μεριά του επενδυτή όσο και τη μεριά του Δημοσίου.Δεν είμαστε εναντίον των επενδύσεων, διότι μια επένδυση προσδοκούμε ότι θα καλύψει ανάγκες κάθε είδους, αλλά μια επένδυση τέτοιου εύρους εγείρει πλέον κρίσιμα ερωτήματα που ζητούν πιεστικά πειστικές απαντήσεις.Δεν μπορούμε να επαναπαυτούμε σε "αόριστες υποσχέσεις" των σημερινών επενδυτών. Η εταιρεία που αναλαμβάνει τη δημιουργία αυτού του κολοσσού σήμερα ανήκει σε ανθρώπους "δικούς μας", "ντόπιους", που μπορεί να έχουν και καλούς σκοπούς εκτός από την κερδοφορία. Αύριο όμως δεν ξέρουμε σε ποιους θα ανήκει. Μέσα σε μια νύχτα οι κολοσσοί αυτοί περνούν από το ένα χέρι σε άλλο. Παράδειγμα η ΤΙΜ. Και πρέπει όλοι να είμαστε πολύ προσεκτικοί για τους σχεδιασμούς και τις επιπτώσεις γενικώς.Σήμερα που έχουμε μια πληρέστερη ενημέρωση για τους σχεδιασμούς για την οικοδόμηση της ΠΟΤΑ και όλα τα επίσημα στοιχεία για το μέγεθος της κρατικής επιχορήγησης, τα ερωτήματα μπορούν και να τεθούν και να είναι εξειδικευμένα.Αν είχαμε θέσει τα ανάλογα ερωτήματα για την κατασκευή του Εθνικού Δρόμου Τσακώνας – Παραδείσια τότε, σήμερα θα είχαμε έναν δρόμο σωστό.Δεν θα τον πληρώναμε για δεύτερη φορά "χρυσό", και μάλιστα με καθυστέρηση ετών. Γιατί ενώ είχαμε με αιτήσεις μας επίσημες απαντήσεις από το κράτος ότι ο δρόμος κατασκευαζόταν χωρίς ή με ελλιπείς μελέτες, εν τούτοις, σταθμίζοντας τις δυσμενείς έως εχθρικές αντιδράσεις εναντίον μας από την αναβολή κατασκευής του Εθνικού Δρόμου, δήθεν "εξ αιτίας μας", δεν προχωρήσαμε στις ενδεικνυόμενες ενέργειες.Και ΙΔΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ!!!Τον δρόμο Τσακώνα - Παραδείσια τον πληρώνουμε τουλάχιστον δύο φορές!Σήμερα δεν μπορούμε να σιωπήσουμε για ένα τόσο μεγάλο έργο, ανάλογο του Εθνικού Δρόμου Τσακώνας Παραδείσια
Απαιτούμε πλέον διαφάνεια και πληροφόρηση, όχι για εμάς αλλά για όλους τους Έλληνες που από το υστέρημά τους θα επιδοτήσουν μια τέτοια επένδυση, με την προσδοκία δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και οικονομικής προόδου.Θέτουμε δημοσίως μια σειρά ερωτημάτων που απαιτούν σαφείς, εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες απαντήσεις από εκείνους προς τους οποίους απευθύνονται.Και αναμένουμε.
Ερωτήματα:
1. Είναι δυνατόν και με ποιο τρόπο και από ποιες πηγές μπορούμε να λάβουμε γνώση όλων των παραμέτρων (οικονομικών, περιβαλλοντικών, ενεργειακών κ.λπ.) της επένδυσης αυτής;
2. Είναι δυνατόν να μην υπάρχει "ειδικό χωροταξικό σχέδιο" για την περιοχή της ΠΟΤΑ που θα ανεγερθούν οι τέσσερις μεγάλες τουριστικές ξενοδοχειακές μονάδες πολυτελείας δυναμικότητας 2.750 κλινών, ένα συνεδριακό κέντρο 1.175 θέσεων και ένας μεγάλος αριθμός από βίλλες και να μπορεί να καλυφθεί αυτή η έλλειψη με νόμο που θα εισαχθεί στην Βουλή για ψήφιση; Δεν υπάρχει αντισυνταγματικότητα του νόμου αυτού; Είναι δυνατόν οι βουλευτές να ψηφίσουν για μια προειλημμένη απόφαση επένδυσης η οποία ήδη έχει αδειοδοτηθεί; Δηλαδή θα επικυρώσουν με την ψήφο τους άκριτα, ειλημμένες αποφάσεις της διοίκησης;
3. Η περιοχή στην οποίαν πρόκειται να δημιουργηθεί η ΠΟΤΑ βρίσκεται στο Νότο τα Ελλάδας, στο Νότο του Νότου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σε μια περιοχή που μπορεί να απειληθεί από τις πρώτες από την κλιματική αλλαγή και την επίταση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Υπάρχει σχετική μελέτη των πιθανών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και της επίτασης του φαινομένου του θερμοκηπίου στην επένδυση αυτή; Είναι εξασφαλισμένη η περιβαλλοντική βιωσιμότητα της επένδυσης αυτής και συνακόλουθα η οικονομική βιωσιμότητά της; Έχει ληφθεί υπ' όψη μέσω μελετών η "φέρουσα ικανότητα" της περιοχής, σε έναν ορίζοντα τουλάχιστον εικοσαετίας;Σε εκπομπή της τηλεόρασης της ΕΡΤ1 της 23ης Φεβρουαρίου 2007 που μεταδόθηκε στις 10 μ.μ., στην οποίαν προσκεκλημένος της δημοσιογράφου κ. Παναγιωταρέα ήταν ο Πρόεδρος του Αστεροσκοπείου Αθηνών κ. Χρήστος Ζερεφός, ένας από τους εγκυρότερους αναλυτές της επίτασης του φαινομένου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής, με ιδιαίτερη έμφαση αναφέρθηκε στο μείζονα κίνδυνο της ερημοποίησης του ελλαδικού ώρου και αναφέρθηκε ειδικότερα στον μέγιστο κίνδυνο της ερημοποίησης της ΝΟΤΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ως και των νησιών του Αιγαίου.
4. ΄Εχει γίνει μελέτη για το πόσα εκατομμύρια κιλοβατώρες θα απαιτηθούν για την πλήρη αποπεράτωση όλων αυτών των έργων και από πού θα καλυφθεί αυτή η ενεργειακή ζήτηση;
5. Έχει γίνει μελέτη για το μέγεθος των ενεργειακών απαιτήσεων λειτουργίας αυτής της τεράστιας και ενεργοβόρας επένδυσης; Εκτός της καθ' αυτής λειτουργίας μια τέτοια οργανωμένη μονάδα απαιτεί συντήρηση. Ποιες οι ενεργειακές δαπάνες συντήρησής της;
6. Έχει γίνει υπολογισμός των ενεργειακών καταναλώσεων ανά άτομο και στο σύνολο, κατ' έτος, για τις μεταφορικές υπηρεσίες των προσώπων που θα μεταφέρονται από ολόκληρο τον κόσμο από και προς τον τόπο προορισμού τους;
7. Για μια τέτοια μονάδα είναι υποχρεωτικός ο βιοκλιματικός σχεδιασμός των εγκαταστάσεων και η εξοικονόμηση ενέργειας; Υπάρχει η μελέτη βιοκλιματικού σχεδιασμού των εγκαταστάσεών της;
8. Μήπως έχει υπάρξει πρόβλεψη και μελέτη για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών αυτής της επένδυσης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή θα ηλεκτροδοτείται από το δίκτυο της ΔΕΗ;
9. Έχει γίνει πρόβλεψη για τη διαχείριση των απορριμμάτων της μονάδας αυτής με τη μέθοδο της "διαλογής στην πηγή";
10. Ποιο είναι το μέγεθος των γηπέδων Γκολφ και ποιες οι ετήσιες ανάγκες ανά μ2 και συνολικά σε νερό; Ποιο είναι το τοπικό ισοζύγιο αναγκών σε νερό για τα Γκολφ και από ποιες "πηγές" θα το προμηθεύεται; Ποιες ποσότητες και τι είδος λιπασμάτων, ζιζανιοκτόνων και φυτοπροστατευτικών του γκαζόν θα χρησιμοποιούνται στα γήπεδα Γκολφ;
11. Ποιες ποσότητες υδατικών πόρων θα απαιτούνται σε ετήσια βάση για τις ανάγκες λειτουργίας αυτών των εγκαταστάσεων (εκτός των ποσοτήτων για το πότισμα των Γκολφ);
12. Υπάρχει πρόβλεψη για τη λειτουργία τριτοβάθμιου βιολογικού καθαρισμού των λυμάτων ολόκληρου του τουριστικού συγκροτήματος;
13. Υπάρχει μελέτη που να αναφέρεται λεπτομερώς στην πυροσβεστική κάλυψή της;14. Υπάρχει πλήρης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που να περιλαμβάνει όλες τις πιο πάνω αναφερόμενες παραμέτρους; Υπάρχει απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Ορών; 14.Ποια Αρμόδια Υπηρεσία του κράτους την εξέδωσε τους περιβαλλοντικούς όρους και ποιος ο αριθμός της;
15. Ποια τα εχέγγυα τήρησης των περιβαλλοντικών όρων που έχουν τεθεί με απόφαση των αρμοδίων οργάνων και ποια είναι τα αρμόδια όργανα για τον έλεγχο της τήρησής τους;
16. Υπάρχει μελέτη οικονομικού κόστους – οφέλους από την κατασκευή της μονάδας αυτής; Ποιες πιθανολογείται ότι θα είναι οι οικονομικές εισροές στην ελληνική οικονομία κατ' έτος σε συνδυασμό με την οικονομική επιδότηση από το, προϋπολογισμό του κράτους (Ελληνικό Δημόσιο) που ανέρχεται σε 146.000.000 ΕΥΡΩ; Σε πόσα έτη υπολογίζεται ότι θα έχει αποσβεσθεί το πιο πάνω ποσό ως κρατικά έσοδα από τη λειτουργία της μονάδας αυτής; (Οικονομική ανταποδοτικότητα προς τον προϋπολογισμό του κράτους σε σχέση με το ύψος της επιδότησης που είναι επιδότηση μαμούθ!).
17. Με βάση ποια κριτήρια καθορίστηκε η επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου στο ποσό των 146 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ; Θα υπάρξει συμμετοχή κονδυλίων της Ε.Ε στην επένδυση αυτή και με βάση ποιες αποφάσεις της Ε.Ε; Πώς θα ελεγχθεί το τελικό ίδιον πραγματικό ποσοστό συμμετοχής της εταιρείας ώστε να υπολογιστεί το ύψος της επιδότησης;
18. Οι εν γένει οικοδομικές εργασίες από ποιάν ή ποιες εταιρείες θα πραγματοποιηθούν; Με ποια μέθοδο θα γίνει η ανάθεση των εργασιών; Πως θα υπολογιστούν τα κόστη κατασκευής (υλικά εν γένει, ποιότητα υλικών και κατασκευής, αμοιβές μελετών και παροχής υπηρεσιών;) ώστε να αντιστοιχιστούν με το ύψος της επιδότησης;
19. Ποια τα εχέγγυα ότι το ιδιοκτησιακό καθεστώς θα παραμείνει ως η αρχική σύνθεση της κατανομής του ποσοστού ενός εκάστου των μετόχων και δεν θα μεταβιβαστούν σε τρίτα πρόσωπα ή εταιρείες της αλλοδαπής;
20. Τι ποσοστό δικαιώματος, επί του συνόλου της επένδυσης, για μεταβίβαση αυτοτελών κτισμάτων (βίλες) έχει παραχωρηθεί στον επενδυτή; Με ποιο αντικειμενικό κριτήριο θα προσδιορίζεται η αξία του κτίσματος και του ποσοστού επί του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί για τον υπολογισμό των φόρων και τελών;
21. Για να μπορεί να μεταβιβαστεί αυτοτελές κτίσμα θα πρέπει να έχει συσταθεί επί των οικοδομημάτων κάθετη ιδιοκτησία. Με ποιες διατάξεις έχει πραγματοποιηθεί αυτή η κατάτμηση σε εκτός σχεδίου ακίνητο;
22. Πόσες νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν γενικώς και ειδικότερα για τον ντόπιο πληθυσμό; Ποιες θα είναι οι θέσεις αυτές;
23. Θα είναι επιτρεπτή η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού στους κοινόχρηστους χώρους της επένδυσης, φυσικά με χαμηλό οικονομικό αντάλλαγμα, ή θα είναι τόσο απαγορευτικές οι τιμές που θα "βλέπουν με τα κιάλια" αυτό που χρηματοδότησαν οι Έλληνες από το υστέρημά τους;Τα πιο πάνω ερωτήματα δεν απευθύνονται μόνο προς τον επενδυτή αλλά κυρίως προς την Κυβέρνηση η οποία έχει την ευθύνη της έγκρισης της επενδυτικής πρότασης.
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την προστασία του περιβάλλοντος
Κανάρη 86 & Κρήτης, 241 00 Καλαμάτατηλ. και φαξ: 27210-93317,E-mail: kouniadstef@altecnet.gr